Cyklistika Velké Karlovice

Cyklostezka Bečva

Valašské kopce a údolí přímo vybízejí k poznávání krajiny CHKO Beskydy a Javorníků na kole. Vybrat si můžete ze široké škály tras a obtížností.

Pro ty nejmenší děti a cyklisty, kteří vyhledávají nenáročné a rovinaté tratě, se nabízí páteřní cyklostezka Bečva, po které se dá přímo od apartmánu doputovat po proudu řeky třeba i do Vsetína (30 km), ale ještě mnohem dále.

Cyklostezka Bečva pokračuje dále do Valašského Meziříčí, odkud se dá pohodlně pokračovat ve směru na Rožnov a dále až na Horní Bečvu. Odtud se stoupáním po silnici dostanete na Bumbálku a z rozcestí "U Tabulí" odbočíte vpravo zpět do Velkých Karlovic. Pohodlným sjezdem se po 3 kilometrech opět napojíte na cyklostezku Bečva, po které se po 3 km vrátíte k apartmánu Razula. Celý okruh měří přes 90 km.

Hřebenovka Vsetínských Beskyd

Hřebenovku Vsetínských Beskyd zvládnou zkušení cyklisté na horském kole během jediného dne. Trasa začíná táhlým stoupáním ze Vsetína do sedla Dušná, odkud pokračuje po červené k rozcestí Vsacký Cáb (823m n.m.) a dále po hlavním hřebenu ke středisku Soláň zhruba v polovině hřebene. Ze Soláně hřebenovka pokračuje přes Benešky na Třeštík, přičemž minete nejvyšší bod Vsetínských Beskyd - Vysokou (1024m n.m.). Beskydská část končí v sedle U Tabulí. Odtud můžete pokračovat dolů po Bike trails Velké Karlovice vedoucí z Makovského sedla až do údolí Leskové k napojení na cyklostezku Bečva.

Okolní kopce jsou potom rájem horských kol. Oba přiléhající hřebeny - Javornický, i hřeben Vsetínských Beskyd jsou vyhlášenými MTB trasami. Vedlejší hřebeny s bohatým turistickým značením nabízí nespočet kombinací a variací tras špičkové úrovně. Pro adrenalinově zaměřené jezdce je potom jako stvořený Bike Park Kyčerka. Závodníkům na horských kolech doporučujeme jedinečný maraton Bike Valachy anebo kratší verzi Valachy Duatlon.

Bike resort Valašsko

Bike resort Valašsko je systém tras, služeb a informací pro cyklisty vytvářený tak, aby si i cyklista, který Valašsko navštíví poprvé, mohl jízdu na svém biku užít bez omezení. Základem Bike resortu Valašsko jsou vybrané trasy značené podle obtížností v údolí navazující na páteřní cyklostezku Bečva. Nabídku tradičních tras vedoucích po lesních cestách a pěšinách značených turistickými a cykloturistickými značkami doplňují zbrusu nové úseky singletrailů v celkové délce 30 km. Ty spojují Karolinku, Kyčerku a Razulu, které jsou centry služeb pro cyklisty.

Bike trails Velké Karlovice

Tento úsek trailu se nachází v zadní části údolí Léskové. Je rychlý, úzký a vede krásným údolím horského potoka, takže oblaží tělo i duši. Tento nově vybudovaný trail můžete spojit s několika dalšími lesními pěšinami v okolí a "cvičným" trailem vedoucím podél cyklostezky Bečva.

Mapa tratí - Bike trail Velké Karlovice (PDF, 2,89 MB)

Bike Park Kyčerka

Bikepark Kyčerka není typický bikepark, jak jej známe, se sjezdovými a freeridovými tratěmi. Jedná se sice o dráhy využívající gravitace, tedy vedou z kopce a pokud nechcete, nemusíte od začátku do konce ani jednou šlápnout, ale tratě budou vhodné pro většinu bikerů, kteří se jen tak projedou v přírodě, jedna z tratí je přímo určena začátečníkům, tedy např. rodinám s dětmi. Bikepark Kyčerka nabízí celkem 3 tratě různé obtížnosti. Pro začátečníky UNIVERSITY TRAIL, na kterém se vyřádí především děti a začínající bikeři. Pro profíky pak PROFI TRAIL s náročnými prvky, které vyžadují dobré jezdecké schopnosti a pro hobíky potom zlatý střed HOBBY TRAIL.
Singletraily pak nabízejí propojení s jinými tratěmi budovanými v rámci Bike resortu Valašsko.

Mapa tratí - Bike Park Kyčerka (PDF, 3,24MB)

Bike Aréna Vsetín

Ve Vsetínské místní části Semetín najdete BIKE ARÉNU VSETÍN. Jedná se o síť terénních stezek pro horská kola, ve které si užijí všechny skupiny MTB cyklistů.

První etapa obsahuje více než 7 a půl km trailů z kopce dolů, které jsou rozděleny na tři tratě, avšak vzájemným propojením nabízí více variant. Všechny 3 tratě začínají na kopci Nivka, kam vás od hlavní silnice dovede asfaltová cesta (cca 1,5 km do kopce)

Dále byly otevřeny další traily v celkové délce 6 km rozdělených do 5-ti tratí. Za pozornost stojí dva na sebe navazující flow traily Duhový a Mráznice.
Mapa tratí - Bike Aréna Vsetín (PDF, 1MB)

Cyklotrasy Velké Karlovice

Tour de Beskydy (49 km - 3,5 hod.)

Tato cyklotrasa začíná přímo u našeho apartmánu a vede údolím Malá Hanzlůvka zhruba 5 km až pod vrchol Bařinka (868 m.n.m.).

Poté následuje zhruba 13 km příjemný pozvolný sjezd lesní cestou až do Makova (600 m.n.m.). Odtud následuje nejtěžší 6 km stoupání této stezky přes Kelčov až na hřebenovku a rozcestí Hluchanka (936 m.n.m.).

Po krásné lesní cestě směrem na Bobek pak klesá stezka 9 km až do Bílé (580 m.n.m.). Zde už čeká jen krásný průjezd údolím Smradlava a závěrečné 8 km stoupání přes Salajku na Bumbálku (900 m.n.m), které Vás okouzlí překrásnou okolní přírodou Beskyd.

Nezbývá než překrásnou vyjížďku zakončit 7 km sjezdem k Tabulím (840 m.n.m.) a dále směrem na golfové hřiště Horal zpět k apartmánu Razula.

Obtížnost: těžká (převýšení 1 460m)

Leskové - Horal (18 km - 1 hod.)

Kratší a lehčí cyklostezka vede po žluté značce opět údolím Malá Hanzlůvka zhruba 5 km až pod vrchol Homůlka (825 m.n.m.).

Poté následuje zhruba 2 km sjezd lesní cestou do údolí Dynčák a dále směrem na golfové hřiště Horal. Stezka dále pokračuje mírně z kopce kolem rozcestníku Babská a po 2 km odbočíte ze žluté značky vpravo do strmého stoupání na Leskoveček (750 m.n.m.)

Krásnou lesní cestou pokračujeme po vrstevnici až po Laďův pramen (835 m.n.m.). Příjemnou projížďku zakončí mírný sjezd údolím Velká Hanzlůvka k hotelu Galik a zpět k apartmánu Razula.

Obtížnost: střední (převýšení 495m)

Leskové - Kasárna (24 km - 1,5 hod.)

Cyklotrasa vede z údolí Leskové po žluté značce opět údolím Malá Hanzlůvka zhruba 5 km až rozcestí pod Bařinkou (868 m.n.m.).
Trasa pokračuje lesní cestou směrem pod Lemešnou až na slovenskou hranici - sedlo Lemešná (837 m.n.m.).

Po silnici krátce sjíždíme asi 1,5km a pokračujeme táhlým stoupáním zhruba 4km přes Butorky až na Kasárna (1020 m.n.m.) Ze sjezdovky je překrásný výlet na protější hřeben až po Lysou horu. Dále už následuje jen dlouhý sjezd 9km až na křižovatku Podťaté. Příjemnou projížďku zakončí rovinatý dojez zpět k apartmánu Razula.

Obtížnost: střední (převýšení 615m)